Tuesday, September 14, 2010

Beraya di Utara sana nuh..part II

 Ini signboard die,aku pn xtw da brape tahun mcm tu tp mmg da lmela dr aku skola lg cm2 je.Jalan ni mmg kecik sgt ye,sgt kecik

kiri kanan ni ade anak sg.
so,klau selisih kenala pandai2 msk tepi jln.agak menarik jln ni mlm sbb xde lampu jln mmg gelap yg amat sgtla.aku nk smoke dpn umh pn xnmpk ape2 tp sbb hari raya nmpkla pelita buluh.
rumah makteh/pakteh kt sebelah knn tp aku xsnap
Aku xtw ape nme pokok ni,ni umh br asl umh ni rumah kayu 1tingkat tp dapur je yg dekat tanah yg lain gune tiang.Kecik2 aku ske main bwh umh 2 sbb ade mcm.Tu dlula skrg da xde sbb smue kayu reput terpaksela buat umh ni.

Petang raya ke2 br aku kua beraya umah mak lang aku sbb mak teh aku ckp ank mak lang nk dtg tp xde pn.Tgh hari tu,pakcik aku yg dipanggil wa dtg dgn anak2 plus cucu skali.mmg penuhla umh ni tp syokla jgk dgr dorg borak2.Aku nk borak xpandai sgt ckp kdh ni.

Ni gambar aku nk pegi umh mak lang aku kt area gunung.
klik sini utk lebih info
Ni kubu tentera British xsilap aku ade lg kubu kt tmpt lain tp ni je aku sempat snap 2 pn dari dlm kereta.Aku pnh bhenti tgk2 tmpt ni tp xde camera.Bapak aku ckp kubu ni xpkai sbb tanah rendah so,air msk dlm kubu.Bangang jugak org British ni.Kubu ni berhampiran dengan lapangan terbang sultan abdul halim tp ade pgl lapangan terbang kepala batas.Lalu area sini mmg naik juling dengan askar je,kem askar,kolej tentera udara,Pusat pergigian askar dll askarla senang cite



Bengang plak aku xdpt snap gambar ni btul2.Ade 3 model kapal terbang kt situ.Dlu ade 1 je tp tu pn helicopter.Dlu ade 1 tp spnjg jln Anak bukit ni ade mcm2 psl askar.Siap ade model kapal terbang besar gabak dorg letak.Kecik2 mmg teruja letak bintang burung besi tu tp 2 dlu2 je skrg ni da xnmpk da.





Semoga kawasan ini tidak dilanggar kemodenan dan tidak meninggalkan apa untuk aku lg sbb kwsn bendang ade yg dah naik dgn projek2 perumahan.Dlu aku blk tgk sawah padi je skrg bley nmpk sawah rumah sawah rumah.A bit bored dgn keadaan sebegini.Maaf aku da xde gambar utk hari raya ke 2 sbb camera bat low.





Raya Ke-3


Ni semua gambar pegi beraya kt umh wa aku kt area Yan.Umah die mmg keliling sawah,dlu kecik2 nk msk umh die kne park kt luar then jln ikut batas br smpai umh.Skrg da wt jln nk msk umh kire senang skitla.Dtg sini mmg best sbb ade ayaq nyok.Slalu cousin aku yg pulas nyok tu.Pokok nyok 2 pn xdela tinggi melampau.Otw blk mmg jem aku nsb baik bkn aku drive tp singgah alor star mall dlu.Port paling baik aku tgk kt kwsn parking luar yg ade padang permainan.Ramai bercinta kt situ.Klau kl ni tmn tasik titiwangsa kt sni lebih kurangla.Sampai umah angkut tv drp umh mak teh aku then mak tam plak br smpai.


Raya Ke-4
siap2 nk blk.family pandak aku gerak dlu br aku gerak tp ade jgk selisih kt highway 2 3 kali.

FUCK OFF!

No comments: