Wednesday, March 9, 2011

jantan

seksis
 ape seksis ni?jenis2 dgr radio mesti pnh dgr lagu kak anita tp ape bnde alah ni?dlm english,sexist.sexist ni diskriminasi terhadap jantina.diskriminasi xkisah dlm bentuk ape2la contoh perkataan,peraturan dll.aku rse org bley paham.





aku sebenarnya xpuas hati dengan lelaki2 yang mempergunakan wajah utk mempergunakan wanita.aku da jmpe 2 org yg aku kenal yg seksis lg2 budak tu dlm scene h/c punk.Terasa kelakar bile org2 cmni yg cerita psl anti seksis ni bdentum2 tp dlm diri dorg sgt seksis.Mempergunakan wanita utk kepentingan mereka.


Kadang2 aku pon pelik tengok wanita ni,bila da cinta ade yg sesetengah sanggup kne maki,makan penampar penerajang dll.Tolongla jgn gunakan alasan SAYANG,CINTA.Itu semua mengarut sgt bile ko da dilayan mcm 2.Paling kelaka bile ko kne kakis siap kne belasah tp ko msh sgtkn org2 cmtu.Aku tau org2 cmni mestila hensem tp ape gne?


Org2 cmni pada pendapat aku mesti sweet talker then pandai manipulate cerita.Klau xpower nk goreng ayat xkn awek tu nk melekat jgk.Paling penting hensem/cute lg bonus point disitu.Aku xkisah pn hensem ke cute yg aku xske sikap2 seksis ni.


Rasa sangat kelakar bile h/punk yg konon mesti tolak idea2 rasict,sexist,homophobia tp dlm mase yg sme ade org2 yg still dgn sikap2 ni.Parasit2 ni patut die ajar klau xphm jugak pulaukan die.Budak2 dlm scene ni jgk mne reti nk tegur kwn2 yg buat slh.Aku sndri terkejut dgr cerita smpai tahap nk rogol.


Klau bercakap psl scene,aku rse xde beza sbb byk yg nihilist.Ape dorang peduli lebih byk kepada fashion dgn muzik.Mungkin aku xlayak untk berkata2 sbb aku x into music scene sgt tp aku byk perhatikan.

No comments: